Udsatte børn og inkluderende læringsmiljøer i dagplejen - 18 konkrete værktøjer.

Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: E-Bog
Forfatter(e): Ulla Pedersen og Anette Schulz
kr. 250,00
inkl. moms

Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre. Du har mulighed for at printe bogen én gang (dog med en buffer på 50%, hvis der bliver problemer med forbindelsen til printeren).

Dagplejen møder udsatte børn tidligt i børnenes livsforløb og har derfor en speciel god mulighed for at støtte disse børn i at få en god start på livet og skabe inkluderende læringsmiljøer for alle børn. Men hvem er de udsatte børn, og hvordan skal støtten foregå?

Bogen indeholder en ”værktøjskasse” med en række forskellige modeller, metoder og praktiske anvisninger. Værktøjerne omhandler børns læring, relationer, anerkendelse samt dagplejerens gode samarbejde med både forældre og kollegaer. For at gøre det lettere at huske de forskellige værktøjer har hvert værktøj både et billede og en tekst, som forklarer, hvordan det kan bruges. Samtlige værktøjer følges op af forslag til øvelser samt læringshistorier, som er fortællinger om oplevelser fra dagplejens hverdag, hvor værktøjerne har været gode at bruge i praksis.




Sådan skriver anmelderne:
Margit Thestrup, dagplejepædagog i Billund Kommune, 20 års erfaring som institutionsleder.

Bogens indhold er fantastisk konkret med gode værktøjer og hverdagshistorier fra dagplejen om inklusion, børns læring, relationer, anerkendelse og samarbejde. De valgte værktøjer giver gode forslag til, hvordan du kan samarbejde med hele børnegruppen, deres forældre og dine kollegaer. (…) Værktøjerne er afprøvet i praksis, hvilket giver en ægte oplevelse af, hvad der rører sig i et dagplejehjem og dermed stor anvendelighed i din praksis.

Varenr.: 7160-172-5
ISBN: 9788771601725
Udgave måned/år: 11/17
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?