New Public Management i DK

Format: Bog
Sidetal: 172
Forfatter(e): Jens Linder (red.) Søren Voxted, Morten Østergaard, Johannes Michelsen, Esben Bock Michelsen, Jonatan Schloss, Claus Thykjær, Camilla Sløk, Nicolaj Ejler, Mette Marie Langenge og Anne Linder
kr. 286,00
ekskl. moms
kr. 357,50
inkl. moms

Debatten om New Public Management (NPM) har længe befundet sig i et noget mudret felt. Derfor ønsker denne antologi at kaste et nyt lys på NPM som styringsidé for derved at kunne se på den med klare øjne. Via solide kapitler fra vigtige kapaciteter diskuteres NPM's baggrund, de danske erfaringer og sidst, men ikke mindst, NPM's fremtid i Danmark.

Bogen er bygget op af tre dele. Første del omhandler NPM som idé og de styringsmæssige udfordringer ved NPM. I denne del bidrager Søren Voxted, Det Radikale Venstres Morten Østergaard og Johannes Michelsen og Esben Bock Michelsen.

Anden del tager fat på NPM i sektorerne, og her kigges der nærmere på, hvad NPM har været igennem, hvad det har medført og refleksioner over, hvad der kan være vejen frem for NPM i tre forskellige sektorer: sundhedssektoren, ved Jonatan Schloss, kommunerne, ved Claus Thykjær, og i folkeskolen, ved Camilla Sløk.

Under overskriften 'Medarbejderne: styring, motivation og arbejdet med relationer' belyser sidste del af bogen medarbejdernes rolle i en offentlig sektor under fortsat transformation, og der anvises veje til, hvordan arbejdet med både relationer og resultater kan styrkes. Bidragene omhandler, hvorfor der er behov for styring, og hvorfor de ansatte ikke kan forvente at blive sat fri fra styring. Kapitlerne i tredje del er skrevet af Nicolaj Ejler, Mette Marie Langenge og Anne Linder.

Hver af bogens tre dele indeholder en kort introduktion, og bogen afsluttes med en kort opsamling - alt sammen skrevet af bogens redaktør, Jens Linder.

Bogen henvender sig til alle med interesse for offentlig ledelse og forvaltning.
Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7765
ISBN: 9788771605648
Udgave måned/år: 06/18
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?