Læring i daginstitutioner

Format: Bog
Sidetal: 188
Forfatter(e): red. Christian Aabro Annegrethe Ahrenkiel, Randi Andersen, Peter Ø. Andersen, Søs Bayer, Stig Broström, Tomas Ellegaard, Jytte Hare, Charlotte Højholt, Jan Kampmann, Jimmy Krab, Steen Nepper Larsen, Maja Røn Larsen, Maelis Karlsson Lohmander, Alexander von Oettingen og Ingrid Pramling Samuelsson
kr. 302,00
ekskl. moms
kr. 377,50
inkl. moms

Læring er et fænomen, som i stadig stigende grad forbindes med daginstitutionsområdet. Mange anser OECD's PISA-undersøgelser som startskuddet, og siden er læreplanerne kommet til. Derudover har også fænomener som Ny Nordisk Skole, heldagsskolen og diverse samtænkninger skubbet bag på tendensen til at bringe dagtilbuddene i tættere kontakt med skolen. Og på pædagoguddannelsesområdet er begrebet læring også for alvor kommet på banen. Eksempelvis er læring indskrevet i den nye uddannelsesreform i en grad, som ikke tidligere er set.

Ideen med denne bog er at forsøge at gribe denne dagsorden ved at opstille en række diskussioner af, hvorvidt man kunne foretage en pædagogisk erobring af læringsbegrebet, så det optræder på sin egen måde - og i sin egen ret - i den daginstitutionelle kontekst.

Bogens kapitler er delt ind i fire overordnede temaer:

  • Det generelle forhold mellem læring og pædagogik
  • Læringens forbindelse til hverdagslivet
  • Læringens forbindelse til dokumentation
  • Relationen mellem leg og læring

 

Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7366
ISBN: 9788772819556
Udgave måned/år: 02/14
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?