Ledelse i Morgen, Årgang 23, Nr. 6, marts 2020 (E-tidsskrift

Format: E-Bog
Sidetal: 18
Forfatter(e): Charlotte Riis Jensen, Janne Hedegaard Hansen, Janne Skakon, Jonas Sprogøe, Laila Colding Lagermann, Lasse Reichstein, Lise Bech Andersen, Maria Christina Secher Schmidt, Mette Molbæk, Micki Sonne Kaa Sunesen, Signe Bonnén og Suna Christensen
kr. 115,00
ekskl. moms
kr. 143,75
inkl. moms

Dette er et e-tidsskrift
Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.


Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:

Spiller I hinanden bedre i ledelsesteamet?
Af Signe Bonnén og Janne Skakon
Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan styrke og opbygge tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet. De gode relationer sættes under pres i en travl hverdag, og lederen må derfor være en relationsskabende rollemodel. I denne artikel får du inspiration til, hvordan man ved at styrke tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet kan skabe en bedre hverdag for teamet selv, medarbejdere og børnene.

Ledelse og professionelle fællesskaber i FGU
Af Micki Sonne Kaa Sunesen, Jonas Sprogøe, Suna Christensen og Laila Colding Lagermann
Denne artikel sætter fokus på de forskellige ledelsesudfordringer i den nye Forberedende Grunduddannelse, FGU. Den overordnede udfordring er, at hvordan man i en gruppe af nye fagligheder og professioner må samarbejde omkring udviklingen af en helt ny uddannelse i en uafprøvet organisatorisk struktur. Artiklen udfolder FGU-lederes tanker om deres rolle og opgave i forhold til dette.

Skal vi danse det næste personalemøde som en ballet?
Af Lise Bech Andersen
Denne artikel beskriver Kærbyskolens arbejde med at blive profilskole i æstetiske læreprocesser og de strategiske tanker, skolens ledelse har gjort sig i forhold til at lede en æstetisk profilskole i arbejdet med æstetisk dannelse, og hvad det har betydet for ledelsesopgaven. Et vigtigt mål har været, at æstetikken skal danne ramme om inkluderende fællesskaber, hvor alle elever oplever at blive set, hørt og forstået.

Samarbejde om inklusion: Et spørgsmål om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde
Af Mette Molbæk, Janne Hedegaard Hansen, Charlotte Riis Jensen og Maria Christina Secher Schmidt
Denne artikel handler om vigtigheden af at kvalificere den undersøgende skolekultur og det flerfaglige samarbejde for at styrke og fremme den inkluderende skole. Forfatterne argumenterer for, at der er behov for en ny samarbejdsforståelse og -praksis med plads til forskellige fagligheder og perspektiver.
Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7234-039-5
ISBN: 9788772340395
Udgave måned/år: 03/20

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?