Ledelse i Morgen, Årgang 23, Nr. 6. Marts 2020 (E-tidsskrift

Format: E-Bog
Sidetal: 18
Forfatter(e): Charlotte Riis Jensen, Janne Hedegaard Hansen, Janne Skakon, Jonas Sprogøe, Laila Colding Lagermann, Lasse Reichstein, Lise Bech Andersen, Maria Christina Secher Schmidt, Mette Molbæk, Micki Sonne Kaa Sunesen, Signe Bonnén og Suna Christensen
kr. 115,00
ekskl. moms
kr. 143,75
inkl. moms

Spiller I hinanden bedre i ledelsesteamet? Af Signe Bonnén og Janne Skakon:

Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan styrke og opbygge tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet. De gode relationer sættes under pres i en travl hverdag, og lederen må derfor være en relationsskabende rollemodel. I denne artikel får du inspiration til, hvordan man ved at styrke tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet kan skabe en bedre hverdag for teamet selv, medarbejdere og børnene.

Ledelse og professionelle fællesskaber i FGU Af Micki Sonne Kaa Sunesen, Jonas Sprogøe, Suna Christensen og Laila Colding Lagermann:

Denne artikel handler om bedre møder, og hvordan facilitering kan erstatte styring på dine møder. Artiklen giver konkrete tips til, hvordan man får det bedste ud af de møder, man har ansvaret for, herunder bl.a. vigtigheden af forberedelse, opmærksomhed på selve mødeformen og vigtigheden af at få alle deltagere i mødet til at tale sammen.

Skal vi danse det næste personalemøde som en ballet? Af Lise Bech Andersen:

Denne artikel beskriver Kærbyskolens arbejde med at blive profilskole i æstetiske læreprocesser og de strategiske tanker, skolens ledelse har gjort sig i forhold til at lede en æstetisk profilskole i arbejdet med æstetisk dannelse, og hvad det har betydet for ledelsesopgaven. Et vigtigt mål har været, at æstetikken skal danne ramme om inkluderende fællesskaber, hvor alle elever oplever at blive set, hørt og forstået.

Samarbejde om inklusion: Et spørgsmål om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde Af Mette Molbæk, Janne Hedegaard Hansen, Charlotte Riis Jensen og Maria Christina Secher Schmidt:

Denne artikel handler om vigtigheden af at kvalificere den undersøgende skolekultur og det flerfaglige samarbejde for at styrke og fremme den inkluderende skole. Forfatterne argumenterer for, at der er behov for en ny samarbejdsforståelse og -praksis med plads til forskellige fagligheder og perspektiver.

Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7234-044-9
ISBN: 9788772340449
Udgave måned/år: 03/20

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?