VækstModellen - kulturskabende dialog E-bog

Format: E-Bog
Sidetal: 148
Forfatter(e): Marianne Grønbæk, Henrik Pors og Jonas Grønbæk Pors
kr. 252,50
ekskl. moms
kr. 315,62
inkl. moms

Denne bog er en E-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.

VækstModellen tilbyder en struktur for samtaler, der sikrer et fokus på det, der virker og går godt, som er fundamentet for succesfulde forandringer. Alles holdninger og tanker kommer frem, og dialogen styres, så alle kommer til orde, og der tales i et fremtidsorienteret sprog. Der laves konkrete aftaler. Problemer italesættes, men får ikke lov at være styrende. De fungerer i stedet som det ståsted, hvorfra man kan tale om muligheder og ønsker som den drivkraft, der skaber forandringer.

VækstModellen er baseret på at skabe dialoger frem for argumentsamtaler, og i løbet af de mange år, som VækstModellen er blevet anvendt i forskellige organisationer, har den vist sig at være intet mindre end kulturskabende. De professionelle skaber med VækstModellen fundamentet for en dialogbaseret og handlingsorienteret kultur.

Bogen er den tredje om VækstModellen, og den viser ved en blanding af cases fra virkeligheden og overvejelser fra personerne bag modellen, hvordan metoden har vist sig at være ikke blot et dialogredskab, men meget mere end det.

Sådan skriver anmelderne:
Bruger af VækstModellen

Det er et dejligt, positivt livssyn at have, at alle mennesker dur, og hvis der er noget, der ikke fungerer, så er det noget, vi kan øve os i. Du er ikke bare født sådan, det er noget vi i fællesskab kan gøre noget ved. Det livssyn holder jeg meget af.

Per Schultz Jørgensen, bogens forord

VækstModellen har et umådeligt vigtigt budskab, og den rummer et praktisk greb, der giver den en stor rækkevidde. Derfor min allerbedste anbefaling.

Varenr.: 7160-794-9
ISBN: 9788771607949
Udgave måned/år: 11/17
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?