Skab sammenhæng mellem pædagogik og rum – og styrk børns trivsel, leg og læring.
Rummene i jeres daginstitution taler deres eget sprog. De kan signalere tryghed eller uro, mulighed eller begrænsning – og de påvirker både børns legemuligheder og voksnes pædagogiske handlekraft. Den fysiske indretning er ikke neutral, men en aktiv medspiller i jeres pædagogiske praksis, RUMPÆDAGOG giver jer et fælles fagsprog og redskaber til at analysere, forstå og forme det sprog, rummene taler. I introduceres til begreber som rumpædagogik, pædagogisk nudging, farvepsykologi og legemod og får værktøjer som rumproces, 7 trin til et godt læringsmiljø og en praktisk guide til legezoner.
Bogen støtter jer i at blive rumpædagoger i jeres børnehus og skabe en tydelig rød tråd gennem læringsmiljøet, legezonerne og den daglige legepraksis med børneperspektivet i fokus.
RUMPÆDAGOG er skrevet til jer, der arbejder i daginstitutioner – pædagoger, medhjælpere og ledere – og til undervisere, studerende, arkitekter og beslutningstagere med interesse for 0-6-årsområdet.