Formative walkthroughs

– når skoleledere og lærere samarbejder om at forbedre elevernes resultater
Format: Bog
Sidetal: 231
Forfatter(e): Susan M. Brookhart og Connie M. Moss
kr. 367,00
ekskl. moms
kr. 458,75
inkl. moms

Hvornår lærer elever noget? Hvordan kan man iagttage elevers faglige og socioemotionelle progression, og hvad skal der til for at fastholde progressionen?

I denne bog inviteres skoleledere og vejledere til at foretage formative walkthroughs i klasserummene med henblik på at understøtte lærere i at tilrettelægge lektioner, der har elevers læring og trivsel i centrum. Det særlige ved formative walkthroughs er, at de ikke er evaluerende eller bedømmende i forhold til den, der observeres, men derimod lægger vægt på netop at se frem og forbedre praksis og styrke elevers læring og trivsel.

Der er tale om mere end blot at "komme på besøg" i klassen. Der må være et klart formål med besøget, og det er netop denne tydeliggørelse af formålet, som er afgørende. Hvad er det, man bør kigge efter, når man observerer undervisning? Hvad er kriterierne for god undervisning?

I bogen præsenteres syv vigtige komponenter for god undervisning, man bør kigge efter i enhver lektion:
  • En relevant lektion
  • Et læringsmål
  • Et udtryk for forståelse
  • Succeskriterier
  • Formativ feedback
  • Elevernes selvvurdering
  • Effektive spørgestrategier.

    Til hver komponent er der udarbejdet konkrete og brugbare vejledninger, der støtter skoleledere og vejledere i deres formative walkthroughs, så de kan komme i gang med det samme.

    Formative walkthroughs tager udgangspunkt i overbevisningen om, at skoler forbedrer sig, når skoleledere og lærere forbedrer sig. Bogen tilbyder dermed en vej til forbedring, der giver mening – og gør en forskel.
  • Ingen anmeldelser endnu.
    Varenr.: 7665
    ISBN: 9788771604078
    Udgave måned/år: 06/18

    Bøger om samme emne

    Vi er sociale - er du?