Kollaborativ professionalisme

– Når samarbejde mellem lærere fører til læring for alle E-bog
Format: E-Bog
Sidetal: 194
Forfatter(e): Andy Hargreaves og Michael T. O'Connor
kr. 165,00
ekskl. moms
kr. 206,25
inkl. moms

Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.

I denne bog introducerer Andy Hargreaves og Michael T. O’Connor begrebet 'kollaborativ professionalisme', og hvordan man arbejder med det i praksis.

Gennem fem konkrete eksempler fra hele verden peger forfatterne på professionelle samarbejder, som har været succesrige og har udviklet sig til kollaborativ professionalisme. Fælles for de involverede skoler og deres arbejde med at opbygge en kollaborativ samarbejdskultur har været nøje planlægning, dyb og til tider krævende dialog, uforbeholden, men konstruktiv feedback og fortsatte kollaborative undersøgelser. Arbejdet med kollaborativ professionalisme gøres tilgængeligt for alle gennem 10 grundlæggende principper, herunder kollektiv effektivitet, kollaborative spørgsmål og samarbejde med elever, og et tilgængeligt overblik over, hvilke praksisser man bør begynde med, og hvad man bør undgå.

Serien Ledelse ligetil sætter igennem en række praksisrettede udgivelser fokus på bedst muligt at klæde den praktiserende skole- og underviserleder på til at varetage den daglige ledelsesopgave og de problematikker og overvejelser, der måtte være i forlængelse af denne. Korte og konkrete, hurtigt læst og lette at implementere i en travl praksis. Serien udgives i samarbejde med Skolelederforeningen.

Se indholdsfortegnelse og forord til bogen

Sådan skriver anmelderne:
Magasinet skolen

Bogen er lige velegnet til skoleledere og undervisere i både daginstitutioner, folkeskoler og gymnasier, da den bygger på det nødvendige teamsamarbejde og er en konkret hjælp til de, der ønsker at gå et skridt videre i udviklingen af et sammenhængende læringsfællesskab, hvor alle bliver hørt og deltager på lige fod.

Christina Hostrup, Folkeskolen
Bogen er velskrevet, sammenhængende og inspirerende med sine praksiseksempler, grundprincipper og afsluttende gode råd. Det er en bog, man får lyst til at dele med sine kollegaer med henblik på at stræbe efter endnu stærkere kollegiale fællesskaber. For med forfatternes ord: "Kollaborativ professionalisme er nemlig en af de næste storstilede forandringer, vi kan og bør foretage i den globale bevægelse til fordel for innovation og forbedring på uddannelsesområdet". Jeg vil lægge mig i kølvandet på Stefan Møller Christiansen, børn og unge-chef i Aarhus Kommune, der har skrevet forordet til bogen, og sige: "Bogen er et vigtigt bidrag til den pædagogiske debat".
Lektørudtalelse, Dansk Bibliotekscenter
En vigtig bog, der på bedste måde bygger videre på Hargreaves' bog fra 2000 Nye lærere, nye tider, der bl.a. pointerer at teamarbejdet ikke må gøres til en påtvungen arbejdsform. Bogen er let at gå til, og layoutet signalerer, grundet bogens fysiske størrelse, at det er en slags lommebog, der kan tages frem, og som er hurtig at komme omkring i.
Varenr.: 7160-998-1
ISBN: 9788771609981
Udgave måned/år: 12/19
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?
Tilmeld dig vores nyhedsbrev om pædagogik og læring

Bliv opdateret på nyeste faglitteratur, spændende konferencer og gode tilbud

 

Tilmeld dig her