Ledelse af co-teaching

Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: Bog
Sidetal: 216
Forfatter(e): Wendy Murawski og Lisa Dieker
kr. 335,00
inkl. moms

Mange lærere og skoler arbejder allerede med co-teaching og gør sig erfaringer med denne indsats. Men hvad er skolelederens rolle i implementeringen af co-teaching, og hvordan kan skolelederen understøtte skolens indsats med co-teaching? Det giver Ledelse af co-teaching konkrete og erfaringsbaserede bud på.

En af bogens vigtigste pointer er, at skolelederens rolle i implementeringen af co-teaching på den enkelte skole næppe kan overvurderes. Ledelse af co-teaching retter derfor fokus på skolelederen og væsentlige emner som disse:

  • Hvad co-teaching er og ikke er (det essentielle spørgsmål)
  • Udviklingen af en lokal kultur, der støtter indsatsen med co-teaching
  • Retningslinjer og gode råd i forbindelse med lederens skemalægning
  • Værktøjer og sikring af tid til co-planlægning for alle involverede
  • Observation af og feedback på lærernes arbejde med co-teaching
  • Dataindsamling og målformulering for skolens arbejde med co-teaching.

Gennem bogens 10 kapitler føres skolelederen gennem stort set alle aspekter af det ledelsesmæssige arbejde med implementering af co-teaching. I den forbindelse byder bogen på værdifulde skemaer, oversigter og tjeklister, som kan understøtte skolelederens implementering af co-teaching.

Sådan skriver anmelderne:
Gitte Barsballe Anderson, Skolekonsulent

"Dejligt med en konkret bog der tager udgangspunkt i andres konkrete erfaringer. Vi kan jo lige så godt lære af hinandens fejl og succeser – også dem fra USA, selvom det indimellem bliver for skema-baseret; og nogle ideer ville aldrig kunne lade sig gøre i DK, fx at sidde på kontoret og følge med via webkamera. Jeg kan også godt lide ”Hurtigt overblik”, det er en god måde at samle op på + man behøver ikke læse det hele igen".

Christina Hostrup i Folkeskolen

"Bogen er spækket med erfaringer og eksempler på, hvordan du som leder kan danse dansen. Der er gode råd, tips og tricks. Den er handlingsanvisende og nem at læse og forstå."


Se hele anmeldelsen.

Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse, Dansk bibliotekscenter

Bogens forfattere er forskere med stor praksiserfaring, hvilket resulterer i en fagligt velovervejet praksisfokuseret udgivelse, som er skrevet i et letlæseligt sprog og er forholdsvis hurtigt læst. Bagerst i bogen findes en række kopiark, som nemt kan kopieres og anvendes på egen skole. 


Anbefales til skolelederens hylde samt til brug ved uddannelse og efteruddannelse af skoleledere. 

Varenr.: 8080
ISBN: 9788772340173
Udgave måned/år: 01/21

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?