I november-nummeret af Ledelse i morgen er der fokus på elevers trivsel i skolen.
I nummeret finder du artikler om:
- hvorvidt antallet af marginaliserede unge kan mindskes gennem en mere mangfoldig uddannelse
- hvordan skoleelevers trivsel er blevet påvirket under coronanedlukningerne, og hvad der skal til for at styrke trivslen fremover
- hvilke elever der har været særligt udfordrede under coronapandemien, og som derfor bør have særlig opmærksomhed i fremtiden
- hvordan man konkret kan tilrettelægge skoledagen for at mindske kedsomhed og mistrivsel hos eleverne.
Ledelse i Morgen - tidsskrift for pædagogisk ledelse bidrager med viden og metoder til brug for den pædagogiske ledelses daglige drift og udviklingsarbejde. Det gør vi gennem et netværk af nationale og internationale bidragydere med stor viden om og erfaring med de centrale opgaver inden for det pædagogiske uddannelsesfelt.
Ledelse i Morgen udkommer digitalt seks gange om året med indhold, der holder den pædagogiske ledelsen ajour med den nyeste forskning og debat. Det første nummer i en ny årgang udkommer i ultimo september.
Tidsskriftet formidler viden, metoder og værktøjer til den pædagogiske ledelses arbejde med kvalitetssikring, fleksibel organisering og strategisk udvikling. Ledelse i Morgen orienterer kort og præcist om den pædagogiske udvikling i såvel ind- som udland og gør det nemt for ledelsen at navigere i store mængder ny viden om pædagogisk udvikling og ledelse.
Tidsskriftets faste redaktørstab består af:
- Forsknings- og udviklingschef hos VIA University College Andreas Rasch-Christensen
- Skoleleder på Hellerup Skole Lasse Reichstein
- Klaus Majgaard, ph.d., ledelsesrådgiver og ekstern lektor på CBS
- Forlagsredaktør Sophie Hill (ansvarshavende redaktør)