Sammen om læring

– Learning Pipeline i et ledelsesperspektiv
Format: Bog
Sidetal: 130
Forfatter(e): Kim Martin Nielsen
kr. 276,50
ekskl. moms
kr. 345,62
inkl. moms

Udviklingen kalder på en afklaring af, hvordan de mange aktører i og omkring skolen spiller sammen - og hvordan aktørerne er gensidigt afhængige af hinanden for at kunne skabe de bedste resultater. Et led i denne afklaring er at præcisere, hvilke særlige kompetencer, roller og ansvar der gør sig gældende på hver af de enkelte ledelsesniveauer omkring skolen.

Hovedbudskabet i denne bog er, at hvert ledelsesniveau skal kunne noget forskelligt for at lykkes sammen. Selvom man er sammen om læring, er der grundlæggende forskellige krav alt afhængigt af, om du sidder som direktør, chef, skoleleder eller afdelingsleder med tæt berøring med elevernes læring og trivsel. Det er dét, der ligger i begrebet learning pipeline - en logik, der hjælper til at udvikle et fælles sprog og mindset for, hvad der skal til for at lykkes i de enkelte ledelsesroller og dermed også i den samlede organisation. Med et mere nuanceret og fælles sprog om, hvordan opgaverne og forventningerne til det specifikke niveau differentierer sig, får den samlede ledelseskæde lettere ved både at dele ansvaret rigtigt mellem aktører og 'spille hinanden gode'.

Ud fra teori og praksiserfaringer fra en række danske kommuner, der har arbejdet med at introducere en leadership pipeline-tankegang i form af fælles ledelsesgrundlag, beskriver denne bog, hvordan man på forvaltnings- og skoleledelsesniveau kan definere forventningerne til de enkelte roller i ledelseskæden.

Sådan skriver anmelderne:
Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse, Dansk bibliotekscenter

Det er en god udgivelse for grundskolens forskellige ledelsesniveauer, som tydeliggør deres forskellige roller og fremmer udviklingen af deres funktioner samt samarbejdet mellem dem og på den måde fremmer et fælles ledelsesgrundlag med tydelig rollefordeling. 

Varenr.: 7743
ISBN: 9788771605310
Udgave måned/år: 01/21
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?