Undervisningsdifferentiering - status og fremblik E-bog

Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: E-Bog
Forfatter(e): Niels Egelund, Jens Rasmussen, Elisabeth Arnbak, Dorthe Klint Petersen, Poul Nissen, Per Fibæk Laursen, Dorthe Lau, Camilla Brørup Dyssgaard, Thomas Nordahl, Peder Haug, Bengt Persson og Frans Ørsted Andersen
kr. 225,00
inkl. moms

Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.

Undervisningsdifferentiering går ud på, at læreren inden for klassens fællesskab tilpasser sin undervisning til elevgruppens forskellighed ud fra indhold, metoder, organisation, materialer og tid. Der er tale om et system, hvor læreren leder arbejdet i klassen, hvorefter eleverne kan overtage - i hvert fald en god del af - ansvaret for egen læring. Undervisningsdifferentiering - status og fremblik bringer ny viden i spil, idet en række centrale aktører på det pædagogiske forskningsfelt og en række praktikere sætter fokus på området. Kapitlerne giver til sammen et bredt billede af undervisningsdifferentieringens formål, principper, midler og resultater. Bogen beskæftiger sig således med undervisningsdifferentiering i forhold til:

  • Enhedsskole
  • Læseundervisning
  • Elever med særlige forudsætninger
  • Praktisk orienterede elever
  • Læreruddannelsen
  • PPR
  • LP-modellen
  • Lærerassistenter
  • Nordiske erfaringer


Bogen indeholder bidrag af Frans Ørsted Andersen, Elisabeth Arnbak, Camilla Brørup Dyssegaard, Peder Haug, Dorthe Lau, Per Fibæk Laursen, Poul Nissen, Thomas Nordahl, Bengt Persson, Dorthe Klint Petersen, Jens Rasmussen og Niels Egelund, der har redigeret bogen.

Sådan skriver anmelderne:
folkeskolen.dk

Antologien henvender sig især til lærerstuderende, der ønsker at få problematiseret de mange aspekter omkring undervisningsdifferentiering. Samtidig er antologien dog også anvendelig for de mange undervisere, der dagligt står med udfordringen omkring differentiering af egen undervisning.

Varenr.: 7160-063-6
ISBN: 9788771600636
Udgave måned/år: 09/10

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?