Projektbaseret undervisning

Format: Bog
Sidetal: 253
Forfatter(e): Peter Andersen (red.), Micki Sonne Kaa Sunesen (red.), Helle Due Bense, Loni Bergqvist, Helle Birkvad, Torben Bloksgaard, Michelle David, Siv Gamlem, Mads Hermansen, Lisbeth Hædersdal, Jesper Ingerslev, Preben Olund Kirkegaard, Louise Klinge, Helle Korsgaard, Anna Crawford Kromann, Lene Jensby Lange, Stinus Lundum Storm Mikkelsen, Jakob Nørlem og Birgitte Wraae.
kr. 304,00
ekskl. moms
kr. 380,00
inkl. moms

Projektbaseret undervisning

Denne antologi er skrevet af danske forskere og praktikere med erfaringer og kompetencer inden for projektbaseret undervisning. Alle bidragydere har fingeren på skolens puls, og de giver hver især deres bud på, hvordan projekt- eller problembaseret læring kan se ud i undervisningssammenhænge.

Med bogen får du et spændende historisk oprids af projektarbejdets udvikling fra starten af 1970’erne og frem til i dag og desuden konkrete bud på:

  • Hvordan projektorienterede aktiviteter kan bidrage til at skabe indre motivation og udfolde elevernes perspektiver
  • Hvordan de fysiske læringsmiljøer spiller en helt afgørende rolle, når du arbejder med projektbaseret undervisning
  • Hvordan opgaver og vurderingskriterier kan organiseres, så de ikke hæmmer den kreative proces
  • Hvordan projektbaseret undervisning styrker både fællesskabet og deltagelsesmulighederne i klassen
  • Hvilke faldgruber og udfordringer der er gode at identificere, når der arbejdes med projektbaseret undervisning.

Sidst, men ikke mindst, får du, med værdifulde erfaringer fra LEAPS (Læring og Engagement gennem Autentiske Projekter med fokus på Science), svar på, hvad det kræver af ledelse og personale at omstille en hel skole til at arbejde problembaseret.

Antologien har et bredt sigte og henvender sig til alle, der har berøring med eller interesse for grundskolen, og skal gerne bidrage til en skole, der er mere praksisfaglig og projektorienteret. Mange af bogens pointer er let bearbejdelige og kan anvendes i andre sammenhænge – fx på erhvervsskoler, gymnasier og i dagtilbud.

Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 8217
ISBN: 9788772343198
Udgave måned/år: 10/23
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?
Hvordan kan vi fremme trivslen i skolen?

Mobning, præstationspres, angst og strukturelle forhold i skolesystemet - hvad ligger bag elevernes trivsel og mistrivsel?

 

Book din plads i dag!