Paideia nr. 23 - maj 2022

Format: Bog
Sidetal: 98
Forfatter(e): Tine S. Prøitz, Sølvi Mausethagen, Janaa Nehez, Steen Hildebrandt, Charlotte Ringsmose, Iben Lunderskov, Signe Elisabeth Klok Jensen, Ane Qvortrup, Rune Lomholt, Lise A. Réol, Hanne Christensen og Mette Munk
Nyhed
kr. 184,00
ekskl. moms
kr. 230,00
inkl. moms

Tema i dette nummer af Paidei er "Mellem styring og autonomi i uddannelsessektoren".

I dette nummer af Paideia kan du læse følgende artikler:

  • ”Mellom administrasjon og faglig-pedagogisk arbeid – rektorrollen i reformtid i Norge" Af Tine S. Prøitz og Sølvi Mausethagen
  • ”Styrning för lärarautonomi i samverkan mellan akademi och skola” Af Janaa Nehez
  • ”Uddannelse for bæredygtig udvikling Mellem grøn studenterbevægelse, minister og fremtiden” Af Steen Hildebrandt
  • ”Det kommunale tilsyn som grundlag for udvikling af læringsmiljøkvalitet – redskaber i tilsynspraksis” Af Charlotte Ringsmose, Iben Lunderskov og Signe Elisabeth Klok Jensen
  • ”Børnehavebørns socio-emotionelle erfaringer under COVID-19” Af Ane Qvortrup og Rune Lomholt
  • ”Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse i undervisningen” Af Lise A. Réol, Hanne Christensen og Mette Munk

 

Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere.

Temaerne, der tages op, er eksempelvis:

  • Klasseledelse og læringsmiljø
  • Læring, undervisning og fagdidaktiske udfordringer
  • Nationale test
  • Undervisningsdifferentiering og tilpasset oplæring
  • Implementering af nationale og lokaler strategier og initiativer i skolen
  • Betydningen af køn, socio-økonomisk og kulturel baggrund
  • Praksis i børnehaven


Tidsskriftet udkommer to gange årligt (maj og november).

Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) (Høgskolen i Hedmark), RCIW - Research and Capability in Inclusion and Welfare (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.

Kunder fra Norge og Sverige
Vi gør opmærksom på, at kunder fra Norge og Sverige kan bestille Paideia ved at sende en mail til forlag@dafolo.dk.

 

Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7193-23
ISBN: 9788772342498
Udgave måned/år: 05/22
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?
Tilmeld dig vores nyhedsbrev om pædagogik og læring

Bliv opdateret på nyeste faglitteratur, spændende konferencer og gode tilbud

 

Tilmeld dig her