Sig det højt

– Sig, hvad der skal siges, og hør, hvad der skal høres
Format: Bog
Sidetal: 208
Forfatter(e): Megan Reitz og John Higgins
Nyhed
kr. 277,50
ekskl. moms
kr. 346,88
inkl. moms

I dag vælger du – ligesom alle andre dage – hvornår du vil sige noget højt, og hvornår du vil tie. Du vælger, hvis mening du vil lytte til, og hvis du vil se bort fra. Helt almindelige dagligdagshandlinger, hvor man taler og lytter, bliver til vaner, som har stor indflydelse på, hvordan du ser dig selv, og hvordan andre opfatter dig. Dine valg bliver til vaner, som er afgørende for, om du forfremmes eller forbigås. Om du styrer uden om problemer eller havner midt i dem. Om du føler dig stolt af dig selv eller skammer dig over noget, du har sagt eller ikke sagt. Om du trives og føler dig motiveret, eller om du går rundt og er utilfreds og vred.

I denne bog lærer du, hvordan din opfattelse af status og autoritet styrer, hvad du og dine kolleger siger, og hvem du lytter til. Bogen præsenterer den praktiske TRUTH-model, der hjælper dig til at ændre dine samtaler, relationer og præstationer og den måde, du taler og lytter til andre på.

Du får hjælp til at:

  • erkende, hvad der hindrer dig i at sige det højt og at blive hørt på jobbet
  • lære at tale med selvtillid og blive hørt på en effektiv måde
  • forstå, hvordan du kan øge din personlige indflydelse ved selv at sætte dags­ordenen og ikke bare følge den
  • se, hvordan du får andre til at tie, og lære at gøre det nemt for andre at tale åbent til dig
  • skabe et psykologisk trygt arbejdsmiljø, der er mere innovativt, produktivt og tilfreds­stillende.

Sig det højt er til dig, der ønsker at udvikle den måde, du taler og lytter til andre på, eller at forbedre dit team og din organi­sationskultur.

Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelse, DBC

Omend det er en akademisk bog, som baseres på mangeårig forskning, er sproget og budskaberne ligetil. Med tankevækkende cases fører forfatterne læseren grundigt igennem den interessante TRUTH-model, som utvivlsomt vil gavne den enkelte med at ændre og udvikle samtaler, relationer og præstationer, både privat og professionelt.

Varenr.: 8195
ISBN: 9788772342740
Udgave måned/år: 11/23
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?