Literacydidaktik - elever i literacyvanskeligheder

Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: Bog
Sidetal: 138
Forfatter(e): Kirsten Friis og Dorte Østergren-Olsen
Nyhed - 25%
kr. 398,75
kr. 299,06
inkl. moms

Denne bog udfolder og diskuterer literacybegrebet i forhold til elever i literacyvanskeligheder. Hvad vil det sige at være i literacyvanskeligheder? Er det det samme som at være i læse- og skrivevanskeligheder? Hvad er det særlige ved begrebet literacyvanskeligheder? Bogen giver et bud på dette, og peger på, hvordan et fokus på literacyvanskeligheder kan bidrage til en literacydidaktik til gavn for alle elever - også elever i egentlige literacyvanskeligheder.

I bogen stiller forskere og praktikere skarpt på de forskellige dimensioner i literacybegrebet og relaterer dem til literacyvanskeligheder. Der præsenteres cases og ideer fra pædagogisk praksis, som kan inspirere til egen praksis i forskellige fag og på tværs af fag, idet der er fokus på, at eleverne er aktive og menings- og betydningsskabende både receptivt og produktivt.
Elever udvikler deres literacy gennem deltagelse i betydningsskabende og kommunikative processer i og på tværs af kontekster - også når de er i literacyvanskeligheder. Sidstnævnte gruppe har imidlertid brug for en eksplicit undervisning, som trygt guider dem og stilladserer deres læring og literacy. Det ønsker denne bog at bidrage til.
Bogen er den femte i serien Literacy og læring i fokus. Øvrige titler er Literacy og læringsmål i dagtilbud og børnehaveklasse, Literacy og læringsmål i indskolingen, Literacydidaktik i fagene på mellemtrinnet og Literacydidaktik i fagene i udskolingen.
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7876
ISBN: 9788771607611
Udgave måned/år: 01/21

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?
Vind fagbøger for 1.000 kroner

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind spændende fagbøger. Vi trækker lod hver måned.

 

Ja, tak. Skriv mig op