Paideia nr. 11 - maj 2016

Format: Bog
Forfatter(e): Anne-Karin Sunnevåg, Héléne Jenvén, Kennert Orlenius, Dorte Ågård og Dr. Avis Glaze
kr. 208,50
ekskl. moms
kr. 260,62
inkl. moms

I dette nummer af Paideia kan du læse følgende artikler:
  • Forbedringsarbeid i danske folkeskoler - en effektstudie med vekt på elevers læringsmiljø og læringsutbytte af Anne-Karun Sunnevåg
  • Sociografisk inventering - en metod för att kunna främja den sociale samvaron af Hélène Jenvén og Kennert Orlenius
  • Motivation - læreransvar eller elevansvar? af Dorte Ågård
  • Kommentar: Forbedring af undervisningen: Fordi børnene ikke kan vente af Avis Glaze

Artiklerne i dette nummer kaster blandt andet lys på, hvordan læringsmiljøet kan forbedres, så eleverne kommer til trives bedre og lære mere.

Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere.

Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) (Høgskolen i Hedmark), RCIW - Research and Capability in Inclusion and Welfare (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.

Se www.paideia.no
Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7193-11
Udgave måned/år: 05/16

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?