Anvend filter

Mellemtrin

Nyhed
Se eleven indefra hjælper os til at opfatte børns adfærd som kommunikation og til at forstå det, barnet fortæller gennem adfærden. Det står lysende klart for læseren, at…
Nyhed
Mette Nors  
kr. 399,00
Skolefravær og skolevægring er en betydelig udfordring i de fleste danske skoler. Forældre og skoler står ofte magtesløse i forhold til at tackle de elever, der ikke har…
Nyhed
Kirsten Friis og Dorte Østergren-Olsen  
kr. 398,75
Denne bog udfolder og diskuterer literacybegrebet i forhold til elever i literacyvanskeligheder. Hvad vil det sige at være i literacyvanskeligheder? Er det det samme som…
Nyhed
Wendy Murawski og Lisa Dieker  
kr. 335,00
Mange lærere og skoler arbejder allerede med co-teaching og gør sig erfaringer med denne indsats. Men hvad er skolelederens rolle i implementeringen af co-teaching, og hv…
Louise Klinge, Erik Sigsgaard og Mette Thor Jørgensen  
kr. 149,00
Skældud har en negativ betydning for børns liv, fordi skældud påvirker deres relationer til kammeraterne og de voksne i skolen, deres deltagelse i undervisningen og ikke…
Det er efterhånden forskningsmæssigt veldokumenteret, at alle elever har brug for lærere, som er anerkendende, motiverende og skaber en positiv relation til dem. Dette g…
Jørgen Bærenholdt (red.), Marianne Hald (red.), Maria Møller, Ditte Vejby Schou, Camilla Damsgaard, Maj Kærgaard Kristensen, Søren Rasmussen Mølgaard Lunde og Ida Maria Damsø Christiansen  
kr. 320,00
Traditionelt foregår undervisning i et klasselokale. Udeskole bryder med denne tankegang, da dele af undervisningen flyttes ud i nærmiljøet, så eleverne lærer i en dynami…
Alle børn kan lege, men de færreste børn kan sidde stille og lytte opmærksomt særlig længe. At skabe variation i undervisningen ved at kombinere leg og bevægelse med træn…
I denne bog giver Camilla Mehlsen et tankevækkende bud på, hvordan børn og unge bedst muligt bliver klar til en digital tidsalder med kunstig intelligens og informationse…
Allan Kortnum, Peter Arnborg Videsen og Kasper Ploug Jepsen  
kr. 279,00
I en tid hvor smartphones, streamingtjenester og andre medier kæmper om vores opmærksomhed, bliver vedholdenhed af mange set som det 21. århundredes vigtigste ressource.…
Tablets og smartphones er siden deres fremkomst spået store muligheder i forhold til at bidrage positivt til børn og unges læring. Også i skolerne, som i mange tilfælde…
Lene Heckmann, Mette Meineche og Birgit Schøn  
kr. 280,00
Begrebet Det 21 århundredes kompetencer refererer til en bred palet af viden, færdigheder, tilgange og karaktertræk, der inden for uddannelsesområdet regnes som afgørende…
Hanne Voldborg Andersen, Cissel Ene Bundgaard Bech, Mads Bo-Kristensen, Peter Dahl, Kia Skovbo Ehlers, Johannes Fibiger, Simon Vibe Grevsen, Steen Lembcke (red.), Anders Lindskjold, Jette Hundahl Mikkelsen, Claus Skjøtt Nicolaisen, Michal Pilgaard, Charlotte Agerby Schultz (red.), Ole Kjær Thomasen, Anders Juul Thorup og Kristian Toft  
kr. 310,00
Hvordan tilrettelægger vi som undervisere et læringsmiljø, hvor konstruktion med digitale teknologier sættes i spil, så eleverne bevæger sig fra at være passive konsument…
kr. 250,00
Bogen er rettet mod danskundervisning på læreruddannelsens undervisningsfag dansk 1.-6. klasse. Bogen præsenterer en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et sce…
Kristine Zacho Pedersen og Jais Brændgaard Heilesen  
kr. 229,00
Dette er en refleksions- og arbejdsbog til skoler og teams, der ønsker at udvikle en god kultur for arbejdet med data. Den er bygget op om fire overordnede spørgsmål: H…
Michael W. Andersen, Søren H. Balle, Volker Berthold, Bjørg Bogisch, Jeppe Bundsgaard, Helle B. Carlsen, Anders S. Christensen, Mette Frederiksen, Ole Goldbech, Trine E. Hyllested, Kirstine Jordan, Louise Klinge, Anne-Kirstine Kristensen, Heidi E. Knudsen, Eva Lindhardt, Merete Olsen, Michael S. Pedersen, Solveig Rostbøll, Lene Tanggaard, Alexander von Oettingen, Peter Weng & Dorte Østergren-Olsen  
kr. 420,00
Dannelse er både komplekst, abstrakt, vigtigt og særligt, og folkeskolen spiller en unik rolle i børns dannelsesproces.Undervisning i fagene udgør skolens DNA og er kern…
Det skal være meningsgivende at arbejde i teams. Et godt teamsamarbejde skal på én gang være både forpligtende og et frirum, udfordrende og energigivende, trygt og udvikl…
Line Berthelsen, Tine Basse Fisker, Marie Falck Hansen, Helle Rabøl Hansen, Trude Havik, Gitte Lai Højmose, Rani Hørlyck, Daniel Bach Johnsen, Lisbeth Lenchler-Hübertz, Johanne Jeppesen Lomholt, Janni Niclasen, Nanna Paarup, Gry Ravn Rønne, Marlene Stokholm, Signe Sørensen og Mikael Thastum.  
kr. 330,00
Alle 200 skoledage tæller, og fravær medfører både mistet læring og manglende fællesskab. Bogen er en håndsrækning til at forstå årsagerne til fravær i skolen og struktur…
- 15%
I denne bog introducerer Andy Hargreaves og Michael T. O’Connor begrebet "kollaborativ professionalisme", og hvordan man arbejder med det i praksis. Kollaborativ professi…
Denne bog handler om, hvordan neuropædagogikken kan sætte nye perspektiver på det pædagogiske og special- og socialpædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Den give…
Lene Metner, Peter Bilgrav  
kr. 330,00
KRAP, der står for Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Praksis, er en særlig tilgang, og dette er grundbogen, der klæder den professionelle på til at forstå menn…
Lene Metner, Peter Bilgrav  
kr. 750,00
KRAP - metoder og redskaber tilbyder enkle og praksisnære værktøjer, der erfaringsmæssigt virker. Bogen er en praksisrelateret værktøjskasse, som knytter an til KRAP; - K…
Dorthe Møller Andersen, Eva Bartram, Anita Boelsmand, Stine Clasen (red.), Anna Crawford Kromann, Camilla Tan Høegh og Katrine Tranum Thomsen (red.)  
kr. 375,00
Nest metoder - inspiration til inkluderende fællesskaber er en beskrivelse af metoder, der anvendes i Nest programmets indskolingsklasser, hvor børn med og uden autisme u…
Der findes utallige bøger om ledelse for offentlige ledere med bud på, hvordan man bedriver god ledelse i en tid med øgede krav til på den ene side målbare resultater og…