Evidens i pædagogens praksis. E-bog

Format: E-Bog
Forfatter(e): Red. Torben Næsby. Peter Østergaard Andersen, Anne Mette Buus, Torsten Conrad, Peter Dahler-Larsen, Camilla Brørup Dyssegaard, Thomas Thyrring Engsig, Birgit Heimann Hansen, Anders Skriver Jensen, Lars Qvortrup og Palle Rasmussen
kr. 273,00
ekskl. moms
kr. 341,25
inkl. moms

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.

Politikere, forskere og praktikere i den pædagogiske verden er alle optaget af, at den pædagogiske praksis er forankret i den for tiden bedste tilgængelige viden - at den er evidensinformeret. En evidensinformeret pædagogisk praksis vil sige, at pædagoger foretager pædagogiske og didaktiske refleksioner og handlinger på baggrund af professionel erfaring og dømmekraft - informeret af forskningsviden.

Formålet med denne bog er at introducere til evidensbegrebet. Hvad ved vi om det, hvilken betydning har det, og hvordan kan vi forholde os til det og arbejde med det i pædagoguddannelsen og i pædagogisk arbejde?

Bogen er delt ind i tre dele: Debatten om evidens; Metoder i evidensforskning og Arbejdet med evidens i uddannelse og pædagogisk praksis. Den er oplagt som studiebog til pædagoguddannelsen, da den skriver sig op mod uddannelsens kompetenceområder og videns- og færdighedsmål, herunder især de nationale moduler inden for specialiseringerne, bachelorprojektet og den fjerde praktikperiode.

Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7160-254-8
ISBN: 9788771602548
Udgave måned/år: 05/15

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?