Inkluderet i skolens læringsfællesskab? Et fortløbende problemidentifikations- og løsningsstrategi (inkl. cd-rom)

Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: Bog
Sidetal: 94
Forfatter(e): Susan Tetler, Dianne L. Ferguson, Kirsten Baltzer, Connie Boye
kr. 360,00
inkl. moms

En af de største udfordringer for lærere, pædagoger og andre af skolens medarbejdere er at støtte op om, at alle elever bliver fuldgyldige medlemmer af læringsfællesskabet i en skole, hvor mangfoldigheden blandt eleverne til stadighed øges. Inkluderet i skolens læringsfællesskab? En fortløbende problemidentifikations- og problemløsningsstrategi handler om, hvordan man kan identificere problemstillinger, der vedrører både det samlede læringsmiljø og specifikke elever, og hvordan disse problematikker kan ændres på en måde, så den pågældende elev bliver et (mere) aktivt medlem af klassens læringsfællesskab.

Bogen indeholder et observationsmateriale, der er udviklet med henblik på at støtte lærere i at identificere nogle af de problemstillinger, der eksisterer omkring enkelte børn eller hele klassen. Derved får teamet og den enkelte lærer et solidt udgangspunkt at reflektere, evaluere og træffe beslutninger ud fra med henblik på at løse problemerne og inkludere den eller de elever, der oplever vanskeligheder.



Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelse, Dansk bibliotekscenter

Denne bog indeholder et observationsmateriale, som kan hjælpe lærerteamet med at strukturere læringsfællesskabet. Bogen er et godt redskab for lærerteams og er også oplagt at arbejde med på læreruddannelsen (…) Godt redskab til observation, problemidentifikation og løsningsstrategi for det inkluderende læringsfællesskab.

Varenr.: 7153
ISBN: 9788772815527
Udgave måned/år: 03/11

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?