Det ved vi om

– anvendelse af pædagogisk analyse. Beskrivelse af en pædagogisk analysemodel til
Format: Bog
Sidetal: 56
Forfatter(e): Thomas Nordahl
kr. 211,50
ekskl. moms
kr. 264,38
inkl. moms

Lærings- og adfærdsproblemer kan ikke imødegås med én bestemt strategi, og det vil ikke vil være tilstrækkeligt at rette søgelyset mod det enkelte individ. For at finde ud af, hvad der kan være en hensigtsmæssig pædagogisk praksis i den enkelte klasse eller på den enkelte skole, er det derfor nødvendigt med gode analyser af de situationer, hvor et ringe læringsudbytte og/eller udfordrende adfærd opstår.

I denne bog præsenteres en forskningsbaseret pædagogisk analysemodel, hvis hovedformål er at etablere gode læringsmiljøer i skolerne, hvor der skal være hensigtsmæssige betingelser for både skolefaglig og social læring hos eleverne. En væsentlig del af denne hovedmålsætning er at bidrage til, at skolerne og lærerne udvikler kompetence i at forebygge og reducere lærings- og adfærdsproblematikker.
 

Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelse, Dansk BiblioteksCenter

Modellen og teorierne giver en god struktur, som er nem at overføre til egen eller lærerteamets praksis (…) Lettilgængelig, relevant og forskningsbaseret udgivelse. Bogen introducerer en pædagogisk analysemodel til etablering af gode læringsmiljøer i skolen.

Varenr.: 7377
ISBN: 9788772819730
Udgave måned/år: 12/13

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?