DVVO - motivation, tro på sig selv og ros E-bog

Format: E-Bog
Forfatter(e): Terje Manger
kr. 180,00
ekskl. moms
kr. 225,00
inkl. moms

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.

Motivation har afgørende betydning for elevers læring, og en af lærernes vigtigste opgaver er dermed at motivere deres elever. Det er samtidig en af de mere vanskelige opgaver, fordi motivation er et komplekst fænomen, der påvirkes af uhyrligt mange faktorer. Denne bog giver en introduktion til, hvad vi ved om motivation i skolen, og hvordan motivation hænger sammen med for eksempel elevers tro på sig selv og deres tilgang til læring, omfanget og kvaliteten af den ros, de modtager, og de forventninger, der stilles til dem – både af lærerne og af eleverne selv.

I bogens sidste kapitel opsummeres de mange pointer, som den nyeste forskning om motivation i skolen viser. Disse pointer omsættes til konkrete og hverdagsnære budskaber, som den enkelte lærer eller hele teamet kan reflektere over og anvende i deres egen undervisning. På den måde kan de medvirke til at øge motivationen – og dermed læringen – hos deres elever.

Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.

Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.

Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.

Sådan skriver anmelderne:
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter


"Forskningsbaseret beskrivelse af motivationsbegrebets betydning for skoleelevers læringsudbytte. Bogen er relevant for både studerende og professionsudøvere." 

Anne-Marie Meller, skolebibliotekar og lærer på Højmark Skole, Ringkøbing-Skjern


"Absolut en bog der er værd at læse - både for lærere, men også på lærerseminarierne og andre uddannelser, hvor man beskæftiger sig med børn." 

Varenr.: 7160-466-5
ISBN: 9788771604665
Udgave måned/år: 03/16
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?