Feedback er ikke en pædagogisk trend, der går over igen. Vi har med et fundamentalt didaktisk og klasseledelsesmæssigt begreb at gøre, og viden om den nyere forskning kan hjælpe os med at præcisere og integrere feedback i læreprocesserne og i undervisningen. Bogens forfattere undersøger, hvordan feedback kan få tilstrækkelig høj kvalitet, så den bliver lærings- og udviklingsfremmende for eleverne. De præsenterer viden om feedback i forskellige undervisningssituationer og konstellationer af aktører, herunder feedback fra lærer til elev, fra elev til lærer, mellem elever og elevens feedback til sig selv.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
'Bogen giver et hurtigt læst, men alligevel grundigt indblik i vigtigheden af feedback i læreprocesserne, og bliver derved en dejlig hjælp for undervisere til udvikling af egen undervisningspraksis i en presset hverdag'. - Lektørudtalelse fra Dansk BiblioteksCenter
Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.
Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.
Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
'Bogen giver et hurtigt læst, men alligevel grundigt indblik i vigtigheden af feedback i læreprocesserne, og bliver derved en dejlig hjælp for undervisere til udvikling af egen undervisningspraksis i en presset hverdag'. - Lektørudtalelse fra Dansk BiblioteksCenter
Om serien 'Det ved vi om'
Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.
Seriens redaktører er:
Thomas Nordahl
Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark.
Ole Hansen
Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.
Ingen anmeldelser endnu.
Varenr.: 7606
ISBN: 9788771603286
Udgave måned/år: 01/17
Vælg type
Bøger om samme emne