Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 1 time. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Lektiehjælp i SFO – inspiration til den pædagogiske praksis giver idéer og konkrete redskaber til, hvordan der kan arbejdes med lektiehjælp og lektieunderstøttende aktiviteter i SFO’en på måder, der inviterer til at tænke differentieret, helhedsorienteret og kreativt omkring børns lektier. Ved at italesætte den mangfoldighed af lektiestøttende aktiviteter, der er mulige i det fritidspædagogiske rum, og som kan bidrage til børnenes lære- og udviklingsprocesser, lægger forfatteren op til, at lektiebegrebet redefineres.
Bogen behandler temaer som:
- Fritidspædagogik og læring
- Balancen mellem skolens undervisnings- og fritidsdel
- Lektiehjælp og -støttende aktiviteter
- Samarbejde omkring børns lektier
- Det fysiske læringsmiljø i SFO
- Planlægning og evaluering af inkluderende lektiepraksis
Et stort plus ved bogen er, at den ikke kommer med alle svarene. Den peger blot på en række punkter, man som SFO skal tage stilling til. LEKTIEHJÆLP I SFO udfordrer den tankegang, at det udelukkende handler om at sætte en pædagog til at hjælpe børnene med at lave de lektier, de har fået for af lærerne (...) LEKTIEHJÆLP I SFO bør læses af både pædagoger og lærere. Der er mange gode tanker til inspiration for begge faggrupper.